ТОП-10 помилок при спілкуванні з банком та колекторами

1.      Ваш фінансовий достаток та наявність у вас майна

Якщо банк знає ваш фінансовий достаток, зокрема наявність у вас коштів, він завжди буде вимагати трохи більше ніж у вас є. Банк вміє рахувати краще позичальника та прораховувати фінансові ризики зокрема.



2.      Не реагувати на отриману від банка або колекторів вимогу про повернення кредиту

Отримання вимоги від банку – це 100%, що ваша кредитна справа знаходиться в юридичному відділі з подальшим подання до суду. Необхідно виходити на переговори з банком та намагатись повернути кредитну справу у відділ реструктуризації. До речі, договір поруки припиняється, якщо банк не подасть на поручителя протягом 6 місяців від дня отримання вимоги від банку (практика Верховного суду). Є два види вимог: про повернення кредиту та про застосування позасудового способу стягнення на предмет іпотеки. По останній вимозі, банк може оформити на себе право власності. Щоб уникнути такого, необхідно провести ряд юридичних дій.

Як вести діалог з колекторами


 
3.      Повідомляти колекторів про наявність коштів на перший взнос

Якщо банк знає, що позичальник може внести перший взнос, 90% що банк підвищить перший взнос на 20%. Навіть, якщо ви погодили суму реструктуризації з банком, не факт, що вказані сума не збільшиться.
 
4.      Сплачувати, щоб банк/колектори не подавали в суд

Якщо ви не можете сплачувати місячні кредитні платежі, краще відкладати ці кошти, а коли вести переговори з банком, використовувати ці кошти, як умову їх внесення при реструктуризації. Спочатку зрозумійте на що піде банк при реструктуризації, а потім повідомляйте про наявні кошти. Чи сплачувати банку кредит, залежить від співвідношення кредитного боргу та вартості предмету іпотеки.
 
5.      Писати колекторам лист з проханням про реструктуризацію
 
Якщо ви пишете такі листи, ви перериваете позовну давність по кредиту. Краще писати будь-які листи від поручителя. Переривання позовної давності актуально для Укрсоцбанку та Правекс банку.
 
6.      Підписувати банківські документи
 
Підписувати банківські документи, які фіксують умови зустрічі з банком. Вони не мають юридичної сили. Якщо банку буде вигідна реструктуризація, він перший буде наполягати.
 
7.      Сплачувати наперед, без підписання договору
 
Ніколи не сплачуйте наперед кошти без договору. Ви їх вже не повернете. Якщо банк наполягає на необхідності внесення коштів для розгляду вашої заявки, для списання неустойки, для підтвердження вашої позиції – НІ! Тільки після підписання договору.
 
8.      Переривати позовну давність по кредиту та не заявляти позовну давність на першому судовому засіданні

До дій, що свідчать про переривання позовної давності або іншого обов'язку, можуть, з урахуванням конкретних обставин справи, належати: визнання банківської вимоги; зміна  кредитного договору; прохання боржника про зміну кредитного договору; письмове прохання відстрочити сплату кредиту; підписання уповноваженою на це посадовою особою боржника разом з кредитором акта звірки взаєморозрахунків, який підтверджує наявність заборгованості в сумі, щодо якої виник спір; письмове звернення боржника до банку щодо гарантування сплати суми кредиту; часткова сплата боржником або з його згоди іншою особою кредиту  та/або сум санкцій тощо.
 
Вчинення боржником дій з виконання зобов'язання вважається таким, що перериває перебіг позовної давності, лише за умови, коли такі дії здійснено уповноваженою на це особою, яка представляє боржника у відносинах з кредитором у силу закону, на підставі установчих документів або довіреності.
 
9.      Подавати в суд на банк та/або колекторів

Подавати в суд на банк необхідно тільки тоді, коли ваша ситуація виграшна, в іншому випадку необхідно захищатись. 
 
10.    Не наймати адвоката/юриста
 
Тут все зрозуміло! Якщо банк має своїх юристів, то і ви повинні мати своїх.
 
Для отримання юридичної консультації по кредитам:

1. Реструктуризація кредиту (списання)
2. Захист від колекторів
3. Зняття арешту з майна
4. Оскарження рішення суду (заочне, апеляція, касація)
5. Застосування позовної давності по кредиту
6. Припинення поруки, скасування виконавчого напису

911inua@gmail.com - задайте нам питання!
 
063-595-87-10 - отримуйте консультацію за телефоном!

Незважаючи на те що мікрофінансові організації працюють в відмінному від банків сегменті ринку кредитування, вони використовують ідентичні заходи впливу на недобросовісних позичальників. Звичайно, МФО не поспішають звертатися до суду, але передати борг колекторам - повністю в їх правах.

Наслідки прострочення мікропозик
Кредитор має право впливати на неплатника виключно в рамках договору і законодавства РФ. Якщо з боку клієнта були порушені умови кредитування, МФО вправі:

- нараховувати штрафи за кожен день прострочення;
- передати заборгованість колекторам;
- звернутися до суду.
При кредитуванні в мікрофінансової організації потрібно враховувати, що процентна ставка вказується не місячна, а щоденна і в середньому становить від 1 до 3%. Це саме можна сказати і до штрафів, які дорівнюють 2% щодня. Тому при тривалій простроченні кінцева сума виплати може в 5-10 разів перевищувати тіло кредиту.

Приклад рішення судів, які ми виграли у колекторів

vechera final

НАПИС Андрикевич

приват2

 

Колектори - це компанії, які займаються стягненням боргів від осіб, які несплатили свої зобов'язання вчасно. Спілкування з колекторами може бути неприємним і страшним досвідом для багатьох людей, особливо якщо вони не знають своїх прав та обов'язків у цій ситуації. Нижче наведено крок за кроком поради щодо того, як уникнути помилок при спілкуванні з колекторами в Україні.

Крок 1: Перевірте джерело дзвінка

Перш за все, перевірте, що дзвінок дійсно з колекторської компанії. Не надавайте особистої інформації, якщо ви не переконані в тому, що це правда. Якщо ви сумніваєтеся, вимагайте від колектора підтвердження свого статусу і ідентифікаційних даних.

Крок 2: Збережіть запис розмови

Завжди зберігайте запис розмови з колектором, якщо ви з ним розмовляєте по телефону. Це може бути корисним, якщо ви збираєтеся звернутися до правоохоронних органів або суду. Крім того, запис може допомогти у вирішенні будь-яких питань, які можуть виникнути пізніше.

Крок 3: Не виходьте за межі своїх можливостей

Не обіцяйте сплатити борг, якщо ви не можете цього зробити. Колектори часто намагаються здійснювати тиск на людей, але ви не повинні відчувати, що ви повинні щось зробити, що перевищує ваші можливості.

Крок 4: Зверніться до правозахисних організацій

Якщо ви відчуваєте, що колектор перетворює спілкування на насильство або неприємно вас ображає, зверніться до правозахисних організацій. Україна має кілька таких організацій, які можуть допомогти вам захистити свої права та інтереси.

Крок 5: Зверніться до адвоката

Якщо ви не можете самостійно вирішити питання з колектором, зверніться до адвоката. Адвокат може надати вам юридичну консультацію, яка допоможе вам зрозуміти свої права та обов'язки в даній ситуації. Крім того, адвокат може представляти вас в суді, якщо справа доходить до цього.

Крок 6: Вивчайте законодавство

Навчіться своїм правам та обов'язкам у сфері взаємодії з колекторами. Україна має законодавство, яке регулює діяльність колекторських компаній та захищає права боржників. Дізнайтеся, які права ви маєте, і як ви можете захистити свої інтереси в цій ситуації.

Крок 7: Не дайте здійснити зловживання

Не дозволяйте колекторам здійснювати будь-які зловживання відносно вас. Наприклад, вони не можуть вимагати від вас більше, ніж ви заборгували, або надмірно тиснути на вас. Якщо ви відчуваєте, що вам діють незаконно, зверніться до правозахисних організацій або адвоката за допомогою.

Отже, ці кроки можуть допомогти вам уникнути помилок при спілкуванні з колекторами в Україні