Наші послуги

Чим небезпечна прострочення по кредиту більше двох місяців?

ADVOKAT

Відгуки про банківську систему і обслуговуванні часто носять негативний характер, таким чином, у потенційних клієнтів банків створюється недовіру і негатив до всієї банківської сфері, багато хто вважає, що «чистих» і чесних банків в країні вже не залишилося.

Деякі вважають, що при складанні договору банківського кредиту їх обдурили, бо коли приходить час платити по кредиту, з'ясовується, що їм треба платити «незрозумілі» відсотки. Однак якщо подивитися на ситуацію під іншим кутом, з'ясовується, що переважна більшість споживачів банківських послуг елементарно фінансово безграмотні. Багатьом можна сміливо ставити двійку», тому що населення часто не замислюється навіть про власні пенсійні накопичення, що вже говорити про те, щоб грамотно інвестувати свої гроші або просто вміти накопичувати. На освіченість клієнтів грішити тут не треба, а треба переосмислити політику інформованості позичальників.

Настає дата погашення кредиту, і в цей момент клієнт дізнається про ті умови договору, які йому було ліньки прочитати. Вони ж написані дрібним шрифтом, навіщо «очі псувати». І виходить, що людина підписує фінансовий документ, не знаючи, яку долю той йому готує. Хоча юристи на консультаціях не втомлюються споконвіку попереджати, що завжди необхідно читати те, що пишеться дрібним шрифтом, там багато «підводних каменів» в документі. Так і виходить, що доходить до того, що беруть черговий кредит, щоб погасити старий і при незначному зростанні доходів осіб, виявляється, втягнутий в замкнуте коло з чотирма-п'ятьма кредитами!

Наступним моментом, який ускладнює відносини між клієнтом, є бездумне зняття готівки з кредитних карток. Знімаючи гроші, не всі замислюються про комісію банку за зняття готівки, яким буде кредитний відсоток і сума абонентської плати за використання кредитної картки. В результаті настає неплатоспроможність клієнта.

Плануючи співпрацю з будь-якими фінансовими організаціями, просто необхідно отримати мінімум базових знань про роботу цих установ. Якщо ж ознайомлення спустити на гальмах, то можна витратити купу грошей і нервів. Крім того, потрібно адекватно оцінювати свої фінансові можливості, перш ніж звертатися за кредитом в банк.

Прогрес йде, хоч і повільно

Динаміка прогресу обізнаності людей про принципи роботи фінансових систем рухається в позитивну сторону, хоч і черепашачими темпами. Але сам процес відбувається досить нерівномірно. Так що цілком реально, що років так через 5 клієнти і банки стануть рівноправними партнерами, як і задумалося в ідеалі. Бо як фінансова безграмотність не вигідна ні банку, ні державі. Що вже говорити про самих клієнтів.

Кредитні інститути користуються підвищеним попитом, а от класти вільні кошти на депозити наважуються небагато. Знову ж таки тому, що на слуху безліч відгуків-страшилок, що, мовляв, невідомо, як банк розпоряджається кровно заробленими грішми громадян. Але адекватно і компетентно оцінити дії банку щодо фінансів здатні знову, ж далеко не всі.

Якщо вірити статистиці, але основними споживачами банківських послуг є клієнти у віковому діапазоні від 18 до 45 років. Але радує факт, що люди більш старшого покоління теж не байдужі до своєї фінансової грамотності та цікавляться багатьма лінійками фінансових продуктів, які можуть запропонувати грошові інститути.

Звичайно, напрошується питання, а чи вигідний банку неграмотний клієнт? Адже він підпише договір, який навісити на нього зобов'язань більше, ніж іграшок на новорічній ялинці, і їх доведеться виконувати. Насправді такий клієнт банкам не потрібний, тому як, якщо він не зможе виконати зобов'язання за кредитом, то виникнуть зайві проблеми з виплат для банку. А неграмотний вкладник при перших же коливаннях ринку, не намагаючись розібратися в них, кинеться знімати власні гроші.

Банки цінують клієнтів, з якими можливе тривале співробітництво і, як правило, це люди, фінансово грамотні і надійні.